dissabte, 22 de febrer del 2014


Orquídia radiant

La setmana vinent s'acaben les rebaixes, falta només un mes per la primavera i ja tenim ganes de bon temps, calor i sobretot color. Les botigues ja ens tempten des de fa dies amb roba més lleugera i acolorida perquè t'acabis decidint per aquella brusa virolada en lloc d'aquella parka rebaixada que encara aprofitaries durant el març, marçot, que segur que ens espera.

I quins colors es porten aquesta primavera? Doncs a primera vista, no us ho sabria dir. La gamma és força àmplia i sembla que no hi hagi un color predominant... Però només ho sembla. El color de l'any és l'orquídia radiant. Sí, sí, un tal orquídia radiant. Un color entre fúcsia, malva, rosa i morat. Un color bonic, certament.

Ara que si goseu demanar a algú del sexe masculí, llevat d'honroses excepcions, que us compri un jersei o uns pantalons de color orquídia radiant, segurament desisteixi en l'intent a la primera de canvi. No per res, però si ja tenen certes dificultats per distingir entre un blau turquesa i un blau cel, o entre un taronja o un préssec, l'orquídia radiant pot arribar a ser una odissea.

Això del color de l'any és una cosa ben curiosa que prové de l'empresa Pantone, de Nova Jersey.  Al començament, Pantone era un petit negoci que comercialitzava targetes de colors per a companyies de cosmètics.  Després va esdevenir la creadora d'un sistema de control de color per a les arts gràfiques. El seu sistema és el més reconegut i utilitzat. El sistema es basa en una taula o gamma de colors: les Guies Pantone. Aquestes guies consisteixen en un gran nombre de petites targetes (15×5 cm aproximadament) de cartró, sobre les quals s'ha imprès en un costat mostres de color, organitzades totes en un quadern de petites dimensions.

Per arribar a la selecció del color de l'any, Pantone pentina literalment el món, a la recerca d'influències de color. Això pot incloure la indústria de l'entreteniment, les pel·lícules que s'estan produint, les col·leccions d'art,  les destinacions turístiques populars, etc.

Durant més d'una dècada, el Color de l'Any de Pantone ha influït en el desenvolupament de productes i les decisions de compra en indústries de la moda, la llar i el disseny industrial, així com l'embalatge del producte i el disseny gràfic.

Segons Pantone, l'orquídia radiant inspira confiança  i emana  alegria, amor i salut. Així doncs, ja ho sabeu, l'orquídia radiant és el que es cou.

Fins a la propera entrada.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada