dijous, 13 de febrer del 2014

Proximitat

Ja fa dies que amb algunes companyes de la feina estem intentant quadrar agendes per fer un soparet. Estic convençuda que per trobar el lloc no hi haurà cap problema, perquè a Reus l’oferta en restauració és realment molt àmplia,  però tinc ganes de provar  algun lloc nou.

Precisament l’altre dia em vaig fixar en un local que han obert recentment al carrer de les Carnisseries Velles, a tocar del Pallol: La Comarca. Aquest restaurant es fa dir ecològic i de proximitat i em van venir ganes d’anar-hi algun dia. Potser el "sopar de xiques" serà una bona ocasió. Noies, si m’esteu llegint, què us sembla d’anar-hi?

Des de fora hi vaig poder entreveure unes coques amb recapte i amb espinacs que feien molt bona pinta i els preus em van semblar raonables... Parlant de coques amb recapte, em venen records de les que ens menjàvem amb el meu cosí gran (el petit encara no havia nascut) a Maspujols, asseguts al sofà de casa dels avis, mentre ens miràvem la sèrie de torn que feien els dissabtes a la tarda: Mac Gyver, Equipo A... Us en recordeu? El Gerard sempre es menjava la part tova, però sense la ceba ni el pebrot, i en canvi jo, em decantava més per rossegar el crostó, que bo!!!

D’un temps ençà, hem retrobat el gust pels menjars de sempre i d’aquí.  Naturals, sense additius, sense conservants, els batejats com a productes de proximitat o de Km 0, en definitiva: els menjars amb sabor i olor de veritat, res de sintètic, ni industrial. I passa el mateix amb la cervesa: com canvia el gust i l’aroma d’ una bona cervesa artesana en comparació amb una d'industrial! L’amarg dels llúpols, el torrefacte de les maltes, el gust a pa dels llevats. El primer glop et sorprèn, no te l'esperes i potser fins i tot no t'acaba d'agradar, però poc a poc la vas degustant i les altres et semblen ben bé aigua, insípides. Si  algun dia teniu l'ocasió d'acostar-vos a alguna fira de cervesa artesana ( últimament en fan en moltes poblacions) us recomano que les tasteu: n'hi ha de molts tipus: més amargues, més afruitades, més seques, més torrades, amb més graduació, amb menys... És tot un món!

En fi, m'agrada que s'obrin aquests tipus d'establiments a la meva ciutat; restaurants de proximitat, botigues ecològiques, productes artesans, l'slow food... De mica en mica es van fent un forat en el mercat. Potser és una bullida, però és el que es cou.

Fins a la propera entrada.




1 comentari:

  1. Ostres...estàs parlant de les coques que feia el Juanito de Maspujols?
    Les de recapte, i les de sucre...que bones eren!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina